Dersin Adı | Klinik İngilizce III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 305 | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin sağlıkla ilgili metinleri okuyarak, yazarak ve dinleyerek sağlık konularında İngilizce konuşma yeterliliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencilerin gerçek hayat durumlarında İngilizce iletişim becerilerini kullanarak etkileşimde bulunmalarına hazırlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hasta Kabul: Giriş - Hastanın hastalık öyküsünü alma - Tıbbi odak: Kalbin Çalışma Şekli | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 6-9 |
2 | Hasta Kabulü : Hasta Kabul etme - Hasta Rahatlatma - Hasta Teslimi | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 10-13 |
3 | Solunum Sorunları: Hastaları astım tedavisi konusunda eğitme - Etkin talimat verme - Tıbbi Odak: Nebulizatör kullanımı - Okuma Parçası - Ödev 1 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s14-16 “The Incentive Spirometer” |
4 | Solunum Sorunları: Çocuklarla astım hakkında konuşma ve rahatlatma - Ödev 1 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s17-19 |
5 | Ödev 2 - Quiz 1 | |
6 | Yara Bakımı: Yara Tedavisini Tartışma - Tavsiye isteme - Tıbbi Odak: Yara yatağı hazırlama – Yaraları tanımlama - BPU | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 36-40 |
7 | Yara Bakımı: Yara Değerlendirme Çizelgesi - Ödev 3 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 41-42 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama 1 | |
10 | Diyabet Bakımı: Diyabet Tedavisini tartışma - Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Ödev 4 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 30-34 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 76-79 |
11 | Diyabet Bakımı: Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Tıbbi Odak: Pankreas -Hipoglisemi ve Diyabeti açıklama | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 35-37 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 80-85 |
12 | Ameliyat sonrası hasta bakımı - Ödev 5 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 16-20 |
13 | Ameliyat sonrası hasta bakımı - Quiz 2 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 21-25 |
14 | Ödev 6 - Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cambridge English for Nursing , Pre- intermediate CUP (2017) Virginia Allum& Patricia McGarr ISBN 978-0-521-14133-8 Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017) Virginia Allum& Patricia McGarr ISBN 978-0-521-71540-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | |||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest